joi, 13 octombrie 2016

Kossuth kifli




Dragii mei in ultimul timp am neglijat tare mult bloguletul meu, nu am scris nici o reteta, nici un gand  in cea ce ma priveste ( nu, ca as face-o foarte des) si acest lucru a inceput sa ma afecteze oarecum  pe plan emotional. In ultimul timp m-am simtit foarte stresata si in acelas timp simt o presiune a timpului, nu stiu de ce ?, dar deseori am impresia ca stagnez din toate punctele de vedere. Nu as vrea sa inchei aici dupa atatia ani de munca  si timp pierdut, sa zic stop, pentru ca  m-as simti teribil de trista si neimplinita in acelas timp, pentru ca as simti ca pierd o parte din mine. Acest blogulet sau jurnal , mai bine ii spun asa , face parte din viata mea, este o parte pe care o dedic familie mele in acelas timp si de aceea nu as vrea sa o pierd, asadar daca nu am sa postez foarte des, sa stiti ca exist si continui sa fac cate ceva pentru ca asta ma reprezinata cel mai mult si asta sunt.
Cel mai mult timp imi ocupa cel mic, el necesita atentia noastra  cel mai mult, dar in acelas timp si fetele. Nu am scris deloc despre diversificarea  bebicului , care am inceput-o de la 4 luni, vorba aia (,,dar asta este alta mancare de peste ,,) , curand am sa scriu cate ceva . 
Revenind la reteta, este una plina cu amintiri, imi aminteste de bunicuta mea, care o pregatea la fiecare sarbatoare alaturi de prajitura cu miere si acest tort delicios  de ciocolata
Bunica mea avea o tehnica speciala, asa o numeam eu la acea vreme, totul depindea de miscarile din maini, de exemplu, ingredientele sa fie intodeauna la temperatura camerei,  albusurile trebuiau batute lent dar cu o forta mare si fara oprire si sa pui un strop de dragoste, si atunci aveai prajitura perfecta si delicioasa, aceste erau secretele bunicii mele si cu aceste amintiri si lucruri  importante, pe care le invasasem de la ea am ramas si au ramas intiparite clar in memoria mea si pe care nu am sa le uit niciodata.


Ingrediente pentru o taca 30/20:

  • 200 g unt la temperatura camerei
  • 200 g zahar
  • 6 albusuri
  • 6 galbenusuri
  • 200 g faina cernuta
  • un praf  de sare
  • esenta de vanilie
  • coaja rasa si sucul de la o lamaie
  • 100 g nuci prajite si toacate 
  • 2 linguri zahar

 
  •  Se bat albusurile  cu un praf de sare pana ce obtinem o bezea tare.
  • Untul se amesteca cu zaharul pana ce se topeste zaharul, pe urma adaugam pe rand galbenusurile amestecand dupa fiecare.


 



  • Adaugam aromele, vanilia, coaja  si sucul stors de la lamaie. Pe urma incorporam faina .







  • Spre final adaugam spuma de albusuri. Se amesteca cu miscari lente sa nu se lase compozitia.


 



  • Compozitia obtinuta se toarna intr-o tava tapetata cu unt si faina.


 



  • Deasupra se presara nuca amestecata cu zaharul. Se coace in cuptorul preincalzit la 200 grade C pana ce devine usor maroniu deasupra.


 



  • Scoatem prajitura din cuptor si lasam sa se raceasca putin, nu foarte mult sa ramana calda, apoi decupam cu un pahar semiluni. Se aseaza pe un platou si se lasa la racit.

Enjoy!!!

 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu