miercuri, 28 ianuarie 2015

Prajitura cu ciocolata


Prajiturile cu ciocolata sunt una din dulciurile noastre preferate. De cate ori am ocazia  sa pregatesc ceva cu ciocolata nu ezit si o fac cu mare placere pentru ca stiu, ca fetele mele o sa fie foarte incantate.


Ingrediente:

Blat:


  • 6 albusuri de ou
  • 200 g zahar
  • 40 g cacao
  • cateva picaturi esenta de rom
  • 100 g faina

Crema:

  • 6 galbenusuri
  • 200 g zahar
  • 200 g ciocolata cu lapte
  • 200 g unt
Glazura:

  • 100 g ciocolata
  • 2 linguri smantana pentru frisca

  • Albusurile se mixeaza cu un praf de sare, apoi adugam cate o lingura de zahar si mixam pana ce obtinem o spuma densa. Adaugam cacao, esenta de rom si incorporam in spuma batuta. Spre final adaugam faina si incorporam cu miscari lente, avand grija sa nu se lase spuma. Coacem in tava cuptorului, tapetata cu hartie de copt, preincalzit la 180º C pana ce trece  testul scobitorii. Se scoate  tava se lasa la racit pe urma se ia hartia de copt cu grija si se taie blatul in doua.








  • Pentru crema, puneti galbenusurile si zaharul intr-o cratita, pe urma puneti cratita pe abur si amestecati pana ce se ingroasa. Dupa ce sa ingrosat adaugati ciocolata rupta bucatele si amestecati pana ce se topeste ciocolata. Lasati sa se raceasca, intre timp mixati  untul moale pana ce devine spumoasa. Adaugati din crema de oua cu ciocolata si amestecati pana ce obtineti o crema fina.








  • Puneti o jumatate din cantitatea de crema peste primul blat, apoi asezati cel de-al doilea blat si restul de crema.








  • Nivelati uniform, apoi turnati glazura pregatita din ciocolata topita cu smantana  pentru frisca, apoi dati la rece.








  • Eu am bagat prajitura la rece iar glazura sa intarit foarte tare , iar cand am portionat prajitura sa rupt in bucatele, dar mie mi sa parut ca arata mai bine asa pe farfurie.
  • Este super buna si ciocolatoasa!! 
Enjoy!!!!











2 comentarii: