marți, 25 martie 2014

Pateuri din foietaj cu diverse umpluturi - Provocarea Secreta


Luna aceasta gazda Provocarii Secrete este Iulian Dobrea , iar blogul care mi-a revenit mie este  al Stefaniei.
Reteta aleasa este una simpla, de ce ? pentru ca simplitatea ma caracterizeaza :) si nu pentru ca nu am avut de unde alege, Stefy are o sumedenie de retete si se vede ca este o harnicutza. Stefy multumesc pentru reteta, asa am reusit sa testez calitatea aluatului de foetaj de aici,  caut de ceva vreme si uite ca am gasit.
Urmeaza sa  va arat  reteta mea de foietaj de casa, doar sa am ceva timp, va promit :) !!



Ingrediente:


  • un aluat foietaj 400 g
  • dulceata/ gem ( am avut smochine )
  • 100 g branza de vaci + 1 lingura de zahar pudra + coaja rasa de lamaie + 1 ou batut
  • un galbenus de ou + 2 linguri de lapte

  • Dupa lungi cautari in sfarsit am gasit aluat foietaj, doar ca nu prea stiam denumirea  de aici. Era  gata taiata in patrate, asadar am fost destul de multumita. Deci reteta este simpla, daca nu aveti aluat gata taiat, atunci taieti in patrate egale. Lasati aluatul la temperratura camerei.
  • Puneti cate o lingura buna din umplutura, eu am avut gem de smochin,  sa stiti ca iasa  exceptional.






  • Amestecati branza de vaci cu zaharul pudra, coaja rasa de lamaie si oul batut.







  • Adaugati cate o lingura din aceasta compozitie.







  • Apoi indoiti patratul asa in fel sa obtineti un triunghi, apoi apasati marginile cu o furculita sa se lipeasca bine. Daca aluatul vi se pare putin uscat nu ezitati sa ungeti cu putina apa  sa se lipeasca mai bine, apoi ungeti pateurile cu galbenusul amestecat cu lapte.







  • Coaceti in cuptorul incalzit la 200 grade C pana ce se rumenesc  bine deasupra.











2 comentarii:

  1. Imi plac dulciurile care se fac rapid si care sunt bune in diverse combinatii. Fur cateva pateuri de la tine ;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm, delicioase pateurile tale... Vreau si eu unul cu brinzica. Pupici !

    RăspundețiȘtergere