sâmbătă, 17 august 2013

Dovlecei umpluti cu carne de vita


Saptamana aceasta am gasit pe piata niste dovlecei tare tinerei,  pe care nu am rezistat sa nu-i cumpar si ma tot gandeam ce sa fac oare din ei ?  Sotului ii plac foarte mult pane , dar am zis sa incerc altceva.  Ma gandisem la o musaca, dar totusi ceva m-a facut sa ma opresc la dovlecei umpluti. Cumparasem carne de vita, cum porc si pui tot  am fost facut si gata a fost pranzul!!!

Ingrediente pentru 4 portii:


  • 500 g carne tocata de vita
  • 12 dovlecei tineri ( mici )
  • o ceapa
  • 1 morcov mic
  • 1 lingura orez
  • sare, piper negru macinat
  • 1 lingurita boia de ardei dulce
  • marar, cimbru  proaspat sau uscat
  • 1 ou
  • 1 lingura faina
  • 100 ml suc de rosii
  • 4 rosii mici
  • 1 catel de usturoi
  • 1- 2 frunze de dafin


  • Curatam dovlecei de coaja,  eu va recomand sa nu o faceti pentru ca sunt foarte tineri, problema e ca eu am mofturosi acasa :), si se scobesc cu o lingurita in interior, lasand peretii nu foarte subtiri, pentru ca la fierbere riscati sa se rupa ei, fiind deja fragezi.





  • Pentru umplutura amestecati carnea tocata de vita cu ceapa tocata marunt, morcovul curatat si dat pe razatoare ( ochiul mic). Apoi adaugati  condimentele, sare, piper proaspat rasnit, boiaua, cimbru si marar si orezul spalat. Spre final adaugati oul batut si amestecati bine.





  • Umpleti dovlecei cu aceasta compozitie si asezati dovlecei cu umplutura in sus, intr-o cratita de inox mai inalta.
  • Amestecati faina cu bulionul asa in fel sa nu ramana cocoloase apoi mai turnati putina apa si adaugati   peste dovlecei. Daca nu a acoperi dovlecei mai completati cu putina apa.
  • Adaugati usturoiul tocat grob, foi de dafin si deasupra asezati rosiile taiate felii.





  • Adaugati putina sare si piper proaspat rasnit, apoi acoperiti cu un capac si lasati sa fiarba la foc foarte mic   timp de 30 minute. Dupa acest timp se poate introduce la cuptor sau sa luati capacul si sa lasati sa scada sosul format.






  • Daca doriti sa-i faceti la cuptor, va recomand ca la final sa radeti putin cascaval deasupra, sunt exceptional si asa.


Pofta buna!!!












2 comentarii:

  1. n-am mai facut de mult...acum mi-ai dat un impuls!

    RăspundețiȘtergere
  2. te invit la o provocare extrem de motivanta, zic eu! Iata despre ce e vorba:
    http://adniasblog.blogspot.ro/2013/08/duminica-valorilor-romanesti.html

    RăspundețiȘtergere