miercuri, 20 februarie 2013

Brownie cu menta - Bucatar curajos



Iata caci am ajuns la a 2- a editie  a ,, Bucatar Curajos,, , luna aceasta  reteta de dulce i-a revenit Ioanei si anume brownie cu menta.  Parerea mea prsonala este ca  a fost super delicioasa, imi place la nebunie menta in dulciuri si va spun ca este o reteta divina. Acuma,  eu am facut reteta in felul meu, dupa sufletul meu sa zic asa, am mai adaugat putina crema pentru un plus de savoare si  aspect; sper sa va placa  varianta mea. Iti multumesc Ioana pentru alegerea facuta!!!



Ingrediente pentru tava 30/ 22;



  • 170 g unt
  • 150 g ciocolata amaruie ( 55%)
  • 2 oua
  • 200 g zahar brun
  • 3 linguri crema de lichior 
  • 1 lingurita esenta de menta ( Dr oetker am folosit)
  • 150 g faina
  • 1/2 lingurita praf de copt
Crema:

  • 250 ml smantana pentru frisca
  • 1 lingurita esenta de menta
Topping:


  • 75 g ciocolata amaruie ( 85 % )
  • 75 ml smantana pentru frisca
  • 1/2 lingurita esenta de menta

  • Topim ciocolata rupta si untul impreuna,  pe baie de abur.
  • Ouale se bat cu zaharul brun pana ce isi  dubleaza volumul. 
  • Adaugam aromele , menta si crema de lichior.
  • Apoi adaugam ciocolata topita cu untul  si amestecam   bine.
  • Spre final incorporam faina amestecata cu praful de copt.
  • Turnam compozitia intr-o tava cu hartie de copt si coacem in cuptorul incalzit cca 35 de minute. Important e sa fie interiorul moale si deasupra sa aibe o crusta crocanta. Se lasa la racit.








  • Intre timp pregatim crema si toppingul de ciocolata.
  • Batem frisca si adaugam esenta de menta. Dupa ce s-a racit blatul se taie o bucata mica si se zdrobeste, foarte marunt si se adauga la crema, cca 50 g.
  • Se taie cerculete sau patrate , se orneaza cu crema obtinuta si se toarna toppingul de ciocolata:  se rupe ciocolata si se adauga smantana,  apoi se topeste pe baie de abur si se adauga esenta de menta.
  • Pentru un aspect placut se orneaza cu fructe.

Pofta dulce!!
















6 comentarii: