duminică, 20 ianuarie 2013

Cappucino chocolate cake - si o alta provocare


Am revenit cu o noua provocare lansata de Ama si anume ,,Bucatar Curajos,, care are loc  pe Fb, deci dragi mei,   cei care vor sa se inscrie  gasesc regulamentul aici.
Luna aceasta reteta  de dulce este  propusa de Paula si cea de mancare chiar de mine.  Mi-a facut mare placere sa pregatesc reteta ei si anume tort  cappucino cu ciocolata, care ne-a incantat la maxim papilele gustative.


Ingrediente:



  • 100 g unt
  • 200 g zahar
  • 3 oua 
  • 50 ml lapte
  • 175 g faina
  • 50 g cacao
  • sare
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 6 linguri cafea fierbinte
Crema:

  • 100 g ciocolata alba
  • 200 ml frisca
  • 1 lingura cafea tare
  • 1 lingurita esenta de vanilie
Ornat:

  • cacao
  • scortisoara

  • In primul rand pregatiti toate ingredientele cu o ora sau doua inaite, sa fie la temperatuta camerei.
  • Se mixeaza untul moale cu zaharul pana ce devine cremoasa, apoi adaugati cate un ou, mixand dupa fiecare cca 1 minut.
  • Faina o amestecam cu cacao, sarea, praful de copt si scortisoarea.
  • Turnam jumatate din amestecul de faina la compozitia de unt si amestecam cu atentie sa nu ramana cocoloase.
  • Turnam laptele peste, apoi restul de faina si amestecam pana la omogenizare, pe urma turnam cafeaua preparata.
  • Turnam compozitia intr-o tava 24/ 34  tapetata cu hartie de copt si coacem in cuptorul incalzit 25-30 minute. Se incearca cu o scobitoare, daca iasa curata atunci este gata copt blatul.
  • Dupa  ce este gata se lasa la racit.
  • Pentru crema , topim ciocolata cu 100 ml frisca , avand grija sa nu ajunga la punctul de a fierbe. Se lasa la racit si se adauga esenta de vanilie. 
  • Se bate restul de frisca si se incorporeaza la ciocolata.  Spre final adaugam  lingura de cafea.
  • Decupam blatul cu o forma rotunda cu diametrul 6 sau forma de floare cum am facut-o eu  si se lipesc cate 3 cu crema, apoi se pudreaza cu cacao amestecat cu putina scortisoara.
  • Am optat pentru aceasta forma pentru  a le incanta pe fetele mele :).












Multumim Paula!!! Enjoy!!!

2 comentarii: