vineri, 3 august 2012

Paine cu visine, ciocolata si merisoare


Nici nu stiu cum sa incep si sa descriu aceasta paine / cozonac, va spun sincer, initial  trebuia sa iasa cu totul altceva, asemanator branzoaicelor  sau  a urdoaicelor.
Am vrut sa fac o umplutura de visine, ciocolata cu rom si merisoare, dar cand am facut-o, a fost prea moale de la zeama lasata de visine .
Nu a iesit cea ce am gandit,  m-am enervat  pe momemt cand am vazut ce am facut si am zis ,,hai sa amestec totul, sa vedem ce iasa?! ,,
Va spun ca a iesit o minunatie aromata, ne-a placut foarte mult, nici nu prea am astepta sa se raceasca complet, cred ca se si vede la sectiune, am taiat-o calduta :)
Era sora mea si nepotica la noi si ne-am delectat cu totii, in mai putin de o ora am ramas fara painica, cred ca a durat mai mult sa fac cateva poze :)))



Ingrediente:


700 + 100 gr faina tip 000
2 oua
50 gr unt la temperatura camerei
100 ml lapte caldut
1 plic drojdie
50 gr zahar
sare
coaja de la o lamaie
50 gr merisoare
100 gr visine
 100 gr gem de visine
 50 gr ciocolata neagra
2 bucati de ciocolata Rom ( mica)
1 esenta de rom

unt pentru uns forma
un galbenus pentru uns painea

Intr-un castron mare, se cerne faina si se face o adancitura in mijloc.
Se presara drojdia uscata si se toarna laptele caldut, se amesteca cu putina faina si se lasa langa o sursa de caldura vreo 15 minute.
Apoi se adauga ouale, untul moale , un praf de sare si zaharul.
Se framanta, aluatul si se lasa la dospit cca o ora.
Dupa aceea adaugam aromele, coaja rasa de lamaie, esenta de rom, merisoarele, visinele, gemul de visine
 ciocolata rasa si ciocolata Rom maruntita.
Se framanta totul si  se da foarma unei painici lunguiete.
Se aseaza intr-o tava de chec unsa cu unt, se cresteaza pe mijloc si se coace in cuptorul incalzit cca  o ora. Eu am inercat cu un betisor de frigarui, daca este coapta.










Pofta mare!!!

12 comentarii:

  1. O paine pe placul meu.Eu sunt fan paine de casa.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. la asa combinatie nu m-as fi gandit, dar nu poate iesi decat delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Super arata,cred ca are un gust minunat!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. ai facut ceva inedit si foarte interesant!!imi place!!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte delicios pentru un breakfast!pupxoxo

    RăspundețiȘtergere
  6. wow ce reteta inovativa, excelenta idee, pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. wow, ce buna trebuie sa fie <3
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici nu vreau sa ma gandesc cat e de buna!! ce bine ar merge cu o cana mare de lapte :) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce combinatie interesanta.............ador merisoarele.

    RăspundețiȘtergere