vineri, 20 aprilie 2012

Tort cu lamaie si glazura



Dragii mei am uitat complet de ,,Provocarea  secreta,,  a Amei si de tee party, rusine sa-mi fie:),  si de aceea postez rapid acest tort delicios, sper sa nu fie cu suparare, am sa impusc doi iepuri deodata.
Si vreau sa ma scuz, luna aceasta a fost mai haotica pentru mine, de altfel si luna trecuta :), incep sa-mi revin din toate punctele de vedere :) sa nu credeti ca am fost bolnava, dar am avut o stare  mai deprimata din mai multe motive si incep sa ma organizez, asa cum am fost inainte :).
Deci, acest tortulet aromat si delicios, l-am facut ieri si este luat de la Dottie un site tare dragut, apropo, mersi caci a fost taree delicios :) si reteta ei o gasiti aici, pentru Provocarea secreta  a Amei.
Am facut mici modificari asupra ingredientelor, in functie de ce am avut :) si reteta o scriu dupa ingredientele folosite de mine.
Ingrediente:
100 gr unt
150 gr zahar
200 gr faina
1 lingurita esenta de vanilie
4 oua
coaja rasa de la o lamaie mare
1 praf de copt
50 ml zeama de lamaie
10-20 gr unt pentru tava
Glazura:
100 gr zahar pudra
2-4 linguri zeama de lamaie
cateva felii lamaie
nuca de cocos verde


In primul rand vreau sa va spun ca am scazut  cantitatea de unt, pentru ca, am avut un pachet si jumatate asta insemnand 300 gr si m-am gandit ca am sa mai fac si o prajitura  cu crema :)  atunci imediat a trebuit sa scad cantitatea de faina, eu am pus 200 gr, daca vi se pare  ca este prea tare compozitia reduceti cu vreo 20 gr, mie nu mi s-a parut deloc si asta inseamna si ce oua folositi. Eu am folosit oua marimea M, daca folositi oua mai mari puteti adauga 200 gr. ok?
 Am mixat untul moale, la temperatura camerei cu zaharul , apoi am adaugat ouale pe rand, mixand dupa fiecare ou. Faina am amestecat-o cu praful de copt. Am adaugat la copozitie esenta de vanilie, coaja rasa de lamaie si zeama de lamaie, am mixat bine, apoi am adaugat faina.
Eu am optat pentru o forma speciala, am doua, si recunosc ca inca nu le-m folosit :) de acea eram tare curioasa cum ar iesi :). Am uns forma cu unt, pe fund am pus hartie de copt ( taiata dupa marimea formei ) si am turnat compozitia in forma :)  Dupa racire se glazureaza, eu am amestecat zaharul pudra cu 2 linguri zeama de lamaie si am ornat cu lamaie si foarte putin cocos verde, pentru aspect.






Am copt in cuptorul incalzit, pana ce a trecut testul scobitorii, rezultatul delicios!!
M-am gandit sa prezint totul intr-un decor galben, fiindca merge de minune langa un ceai si sa trimit  reteta direct catre Emily.  Si asa am impuscat doi iepuri deodata, promit ca luna care vine nu voi mai face asa :) sorryy!!


























24 de comentarii:

  1. Arata bine,imi inchipui ca este tare bun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, noua ne-a placut tare mult , ne place aroma lamaii :) Pupici!

      Ștergere
  2. Hmmm, iar ai facut ceva bun si delicios... Servesc si eu o feliuta virtuala si sper sa nu se depuna... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  3. am venit in vizita...pentru ca eram sigura ca la tine gasesc ceva delicios! super! putine ingrediente, rapid de facut si aromattttttttt!

    RăspundețiȘtergere
  4. un tortulet frumos, aromat si gustos. weekend placut adela!

    RăspundețiȘtergere
  5. ah..ce ador aroma de lamaie in torturi si creme.....

    RăspundețiȘtergere
  6. Ador lamaia,asa ca tare mult imi place.Pup la fetele dragi!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata tare bine!!!Aromat si gustos!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Lamaia are o aroma minunata,eu o ador!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ma bucur ca ti-a placut :)
    Vazand pozele tale mi s-a facut pofta de el si cred ca in curand o sa-l refac, si poate adaug si cocos.

    RăspundețiȘtergere
  10. Fain tortul, complimente!

    Cati cm. a avut tava folosita de dvs?

    Multumesc anticipat pt. raspuns si spor la treaba!

    RăspundețiȘtergere