vineri, 13 aprilie 2012

Prajitura Vieneza 2



  


Ingrediente:

Foi:

2 linguri miere
2 linguri cacao
100 gr zahar
5 linguri ulei
 1 lingurita bicarbonat de sodiu
2 oua
350 gr faina
1-2 linguri lapte
zeama de la o lamaie

Crema:

500 ml lapte
50 gr amidon
200 gr zahar
2 linguri cacao
 esenta de rom
200 gr unt
150 gr visine

Glazura:

100 gr ciocolata cu lapte
2 linguri smantana


In primul rand pregatiti doua cratite, una cu apa, pe care o punem pe foc la incalzit si in cealalta adaugati asa:
ouale, zaharul, mierea, cacao, uleiul. Puneti cratita deasupra celei cu apa ( bain marie) si mixati totul pana ce se ingroasa. Apoi adaugati bicarbonatul stins cu zeama de lamaie, laptele si faina.
Se framanta si se imparte in trei parti egale. Se intind foile si se coc pe dosul tavii cca 7-10 minute. Foile sunt pentru o tava  cu dimensiunile 32/20.






Pentru crema amidonul se amesteca cu zaharul, adaugam laptele si fierbem pana ce se ingroasa, deasupra se pune o folie alimentara si se lasa la rece. Dupa ce s-a racit adaugam cacao si esenta de rom. Untul se mixeaza spuma , apoi se adauga din crema de lapte, amestecam pana ce incorporam toata crema de lapte,
spre final se adauga visinele. 
Crema se imparte in doua si se ung foile (foaie + crema + foaie +crema + foaie ). 






Se da la rece , pana a doua zi pana ce se inmoaie foile, apoi se glazureaza. Topim ciocolata cu smantana si intindem deasupra prajiturii, racim inca 30 minute apoi portionam.
Pur si simplu este delicioasa!
Pofta dulce!!












21 de comentarii:

  1. Servesc o feliuta de prajitura,si apoi fug la treaba.Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred si eu ca e delicioasa! arata tare bine .

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata daca am timp o sa incerc si aceasta prajitura pentru Paste! Sa ai sarbatori frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  4. Super arata! Imi place foarte tare combinatia... Am salvat reteta!!!
    Sarbatori fericite. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bine arata.... Sarbatori cu bine alaturi de cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  6. Superba prajiturica, o trec in listuta mea...
    Sarbatori pascale cu bucurii, fericire si pace, alaturi de cei dragi !

    RăspundețiȘtergere
  7. Salvat.Arata foarte bine si e si cu cioco.Sarbatori Fericite!

    RăspundețiȘtergere
  8. Candva chiar ma gandeam la o prajitura asemanatoare si imi faceam in minte o reteta.Nu stiam ca e deja o reteta si prajiturica are si un nume :)
    Ce bine, acum cand vreau sa o fac , vin la tine si am reteta :))
    Paste fericit Adela alaturi de familia ta, numai bine si fericire, tie si celor dragi!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Super gustoasa!
    Paste fericit tie si celor dragi tie!

    RăspundețiȘtergere
  10. Sarbatori fericite si tot ce va doriti!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  11. Sa ai un Paste fericit si linistit ,te pup Adela.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nagyon mutatós, ráadásul csupa csoki... ezt is ki kell próbálnom!

    RăspundețiȘtergere
  13. Un Paste Fericit plin de dragoste si intelegere alturi de cei dragi!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Cand se pune mierea?si este scris un ou la foi sau mai multe?va intreb pentru ca vreau sa fac si eu aceasta prajitura nemaipomenita si vreau s-o fac buna.

    RăspundețiȘtergere
  15. Imi cer scuze pentru greseala, am corectat.
    Daca mai aveti nelamuriri , puteti sa ma intrebati.
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  16. Va multumesc foarte mult pentru raspuns si sper ca nu v-ati suparat,dar vreau sa fac prajitura de sf.Mihail si vreau s-o fac la fel de buna ca si a dumneavoastra. Sunt foarte apreciata de sotul meu cand fac retetele dumneavoastra si deaceea va multumesc si va respect pentru tot ceea ce faceti pentru noi cititoarele.

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu este nici o suparare, pentru orice detaliu ma puteti intreba, imi cer scuze inca o data , se poate intampla oricui sa mai omita cate ceva. De obicei sunt foarte atenta, si credeti-ma , ca citesc reteta de 2-3 ori inainte de a o posta si sa fiu cat mai inteleasa. Si va multumesc ca imi incercati retetele, sper sa va iasa foarte bine, nu este o reteta grea si pretentioasa.
    Va multumesc !!
    O duminica placuta in continuare!!

    RăspundețiȘtergere