joi, 12 aprilie 2012

Cozonac cu fructe uscate



Cel mai bine  a trecut acest cozonac pufos si delicios, imi pare rau ca nu am facut mai mult, dar saptamana aceasta mi-am propus sa fac  mai mult :))).  Am sa fac cu mac, preferatul meu, poate voi face si cu ciocolata !!! :)



Ingrediente:

2 oua
100 gr stafide
50 gr prune uscate
50 gr merisoare
2 linguri esenta de rom
750 gr faina tip 000
25 gr drojdie
100 gr zahar
250 ml lapte caldut
100 gr unt la temperatura camerei
1 praf de sare
coaja rasa de la o lamaie
unt pentru uns tava si cozonacul


Fructele uscate se spala  cu apa calduta si turnam apa calduta cu doua linguri de rom.
Faina se cerne intr-un castron inalt si se face o adancitura in mijloc, adaugam drojdia sfaramitata si o lingurita de zahar, apoi turnam laptele caldut. Framantam o maia si lasam la dospit 10-15 min la loc caldut.
Adaugam la maia restul de zahar, untul moale, ouale, un praf de sare si coaja rasa de lamaie si framantam  un aluat pana ce se dezlipeste de pe peretii vasului.
Se lasa la dospit 30-40 minute.
 
 
 
 
 
 
Dupa ce a dospit , se rastoarna pe masa de lucru , presatat cu faina si se mai framanta, apoi se intinde si se presara fructele uscate. Daca doriti, se pot adauga fructele , in momentul cand framantati pe masa de lucru, eu am intins.
Se unge cu unt o tava de chec  de 30 cm  , se pune cozonacul, se unge cu untul moale si se mai lasa 10 min la dospit, apoi se coace in cuptorul incalzit cca 50-60 min.






Pofta buna!!!












Tipsuri;. Folositi oua de casa daca doriti sa iasa un cozonac galben, culoarea cozonacului a fost din prima imagine, cu greu am putut face cateva poze reusite, avand in vedere ca era innorat afara si ploua cu galeata :), am avut o lumina proasta. :)
Pentru un cozonac reusit, sa aveti pregatite toate ingredientele, cel putin cu 3-4 ore inainte, sa fie toate ingredientele la temperatura camerei, sau de preferat cu o zi inainte.





8 comentarii: